توسعه طرح حمل و نقل
معمارشهر: شش مرحله اساسی در تهیه یک برنامه حمل و نقل وجود دارد:
- ظرفیت ، کمبودها و نیازهای سیستم را ارزیابی کنید.
- اهداف و مقاصد را تعیین کنید.
- نیازهای آینده را مشخص و اولویت بندی کنید.
- راه حل های بالقوه را توسعه ، ارزیابی و انتخاب کنید.
- تهیه و تصویب طرح ، از جمله بازبینی و اظهارنظر عمومی.
-
اجرا ، نظارت و ارزیابی عملکرد طرح
توسعه برنامه های پاسخگو و مؤثر بر مشارکت فعال مردم و آژانس های محلی فدرال ، ایالتی و محلی مناسب در تصمیم گیری در مورد حمل و نقل در هر مرحله از توسعه برنامه حمل و نقل پیش بینی شده است.
ظرفیت ، نقص و نیاز سیستم را ارزیابی کنید
ارزیابی سیستم موجود با موجودی از امکانات و خدمات موجود و ظرفیت آنها ، از جمله شبکه راه ، سیستم های حمل و نقل ، و همچنین روابط متقابل حمل و نقل هوایی و آبی آغاز می شود. این ارزیابی باید مشخص کند که شبکه حمل و نقل در کجا عمل می کند و در حال حاضر کمبودهایی وجود دارد یا از نظر قابلیت دسترسی ، تحرک و کارایی نسبت به خواسته های جامعه وجود دارد. از اقدامات کمی و کیفی ، از جمله ارزیابی خصوصیات جمعیت و اشتغال ، روند کاربری زمین ، بازارها و الگوهای مسافرتی و نظرسنجی های کاربران ، اغلب در برنامه ها برای توصیف مشکلات حمل و نقل برای حل و بررسی نیاز برای اقدام استفاده می شود.
اهداف و مقاصد را تعیین کنیداهداف و مقاصدی که در پاسخ به تحلیل ظرفیت ، کمبودها و نیازهای سیستم توسعه می یابند ، بنیادی را تشکیل می دهند که سناریوها و سرمایه گذاری های مختلف جایگزین بر اساس آن در طی تدوین برنامه ارزیابی می شوند.
اهداف و مقاصد متفاوت است و به شرایط (روستایی ، حومه ای و شهری) ، روند جمعیت و اشتغال و افق برنامه ریزی (کوتاه مدت یا بلند مدت) بستگی دارد. برنامه های حمل و نقل به طور فزاینده ای حساس تر می شوند و اهداف بیشتری را در رابطه با سازگاری کاربری زمین ، ملاحظات اقتصادی ، انرژی ، مدیریت محیط زیست و کیفیت جامعه در بر می گیرند. معیارهایی را که می توان عملکرد اقدامات مختلف بالقوه را در برابر این اهداف و اهداف سنجید ، باید به روشنی بیان کرد تا درک عمومی از روند تصمیم گیری را تسهیل کند.
نیازهای آینده را تعریف و رتبه بندی کنید
هنگامی که برنامه ریزان اهداف و اهداف طرح را تعیین کردند ، مرحله بعدی شامل تعریف و رتبه بندی نیازهای آینده است. این تجزیه و تحلیل از اطلاعات به دست آمده در طول ارزیابی اولیه سیستم در ترکیب با پیش بینی های جمعیت و اشتغال ، برنامه های استفاده از زمین منطقه ای و محلی و نتایج هماهنگی عمومی و آژانس استفاده می کند.