وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    توسعه طرح حمل و نقل

    ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

    معمارشهر: شش مرحله اساسی در تهیه یک برنامه حمل و نقل وجود دارد:

    1. ظرفیت ، کمبودها و نیازهای سیستم را ارزیابی کنید.
    2. اهداف و مقاصد را تعیین کنید.
    3. نیازهای آینده را مشخص و اولویت بندی کنید.
    4. راه حل های بالقوه را توسعه ، ارزیابی و انتخاب کنید.
    5. تهیه و تصویب طرح ، از جمله بازبینی و اظهارنظر عمومی.
    6. اجرا ، نظارت و ارزیابی عملکرد طرح

      توسعه برنامه های پاسخگو و مؤثر بر مشارکت فعال مردم و آژانس های محلی فدرال ، ایالتی و محلی مناسب در تصمیم گیری در مورد حمل و نقل در هر مرحله از توسعه برنامه حمل و نقل پیش بینی شده است.

      ظرفیت ، نقص و نیاز سیستم را ارزیابی کنید

      ارزیابی سیستم موجود با موجودی از امکانات و خدمات موجود و ظرفیت آنها ، از جمله شبکه راه ، سیستم های حمل و نقل ، و همچنین روابط متقابل حمل و نقل هوایی و آبی آغاز می شود. این ارزیابی باید مشخص کند که شبکه حمل و نقل در کجا عمل می کند و در حال حاضر کمبودهایی وجود دارد یا از نظر قابلیت دسترسی ، تحرک و کارایی نسبت به خواسته های جامعه وجود دارد. از اقدامات کمی و کیفی ، از جمله ارزیابی خصوصیات جمعیت و اشتغال ، روند کاربری زمین ، بازارها و الگوهای مسافرتی و نظرسنجی های کاربران ، اغلب در برنامه ها برای توصیف مشکلات حمل و نقل برای حل و بررسی نیاز برای اقدام استفاده می شود.


      اهداف و مقاصد را تعیین کنید

      اهداف و مقاصدی که در پاسخ به تحلیل ظرفیت ، کمبودها و نیازهای سیستم توسعه می یابند ، بنیادی را تشکیل می دهند که سناریوها و سرمایه گذاری های مختلف جایگزین بر اساس آن در طی تدوین برنامه ارزیابی می شوند.

      اهداف و مقاصد متفاوت است و به شرایط (روستایی ، حومه ای و شهری) ، روند جمعیت و اشتغال و افق برنامه ریزی (کوتاه مدت یا بلند مدت) بستگی دارد. برنامه های حمل و نقل به طور فزاینده ای حساس تر می شوند و اهداف بیشتری را در رابطه با سازگاری کاربری زمین ، ملاحظات اقتصادی ، انرژی ، مدیریت محیط زیست و کیفیت جامعه در بر می گیرند. معیارهایی را که می توان عملکرد اقدامات مختلف بالقوه را در برابر این اهداف و اهداف سنجید ، باید به روشنی بیان کرد تا درک عمومی از روند تصمیم گیری را تسهیل کند.

      نیازهای آینده را تعریف و رتبه بندی کنید

      هنگامی که برنامه ریزان اهداف و اهداف طرح را تعیین کردند ، مرحله بعدی شامل تعریف و رتبه بندی نیازهای آینده است. این تجزیه و تحلیل از اطلاعات به دست آمده در طول ارزیابی اولیه سیستم در ترکیب با پیش بینی های جمعیت و اشتغال ، برنامه های استفاده از زمین منطقه ای و محلی و نتایج هماهنگی عمومی و آژانس استفاده می کند.

       

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی