وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    تجزیه و تحلیل نیاز مسکن

    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

    معمارشهر:  بیشتر برنامه های مسکن به گونه ای طراحی شده اند که اساساً بر مسکن ارزان قیمت تمرکز دارند. مسکن ارزان قیمت در حوزه های قضایی مختلف متفاوت تعریف می شود. در نیوجرسی ، این به خانوارهایی گفته می شود که بیش از 80 درصد از درآمد متوسط منطقه ای نداشته باشند ، در حالی که در سایر مناطق ممکن است شامل خانوارهایی باشد که حتی 120 درصد از متوسط منطقه یا 50 درصد نیز درآمد دارند. در حال حاضر ، خانوارهایی که کمتر از 50 درصد از درآمد منطقه ای متوسط دارند ، دارای کمبود شرایط مسکن هستند و حداقل نیازهای مسکن خود را از طریق بازار خصوصی برطرف می کنند. در طرح مسکن باید سعی شود تا جایی که ممکن است نیازهای مسکن کمی شود ، با استفاده از داده های سرشماری تعداد خانوارهایی که در خانه های پرجمعیت زندگی می کنند یا از نظر هزینه های ناخواسته در جامعه متحمل می شوند ، مشخص شود. در صورت امکان ، برای شناسایی خانوارهایی که در خانه های نامرغوب زندگی می کنند ، باید از نظرسنجی جامعه استفاده شود. از مجموع این نیازها غالباً به عنوان نیاز مسکن فعلی یا بومی جامعه یاد می شود.

    تحلیل بازار

    درک عملکرد بازار مسکن ، در سطح منطقه ای و درون شهرداری و در شهرداری های بزرگ ، در محله های منفرد یک گام حیاتی در جهت چهارچوب سازی اهداف و استراتژی های مؤثر و قابل دستیابی و تعیین اهداف واقع بینانه است. برای مثال ، اجرای یک برنامه موفقیت آمیز برای ورود ، مستلزم درک درستی از نحوه پاسخگویی بازار به مشوق ها مانند پاداش تراکم یا میزان حمایت قیمت های داخلی از یارانه های داخلی است. در یک شهر قدیمی ، ممکن است از تجزیه و تحلیل بازار برای شناسایی آن دسته از خانه هایی استفاده شود که ممکن است جذب محله های بازسازی شده یا مناطق دفتری در مرکز شهر شوند.

    اهداف و مقاصد

    یک برنامه استراتژیک باید در مجموعه ای از اهداف واضح و تا حد امکان تحقق پذیر باشد. اهداف باید به خوبی متمرکز شوند ، مانند اهداف موجود در طرح مسکن دنور 1999 ، که در اینجا ذکر شده است:

    • هزینه های نظارتی مسکن را کاهش دهید.

    • منابع موجود برای برنامه های مسکن و خدمات را گسترش دهید.

    • موجودی مسکن موجود را حفظ کنید.

    • نیازهای جمعیت کم درآمد و نیازهای ویژه را برطرف کنید.

    • خانواده های با درآمد متوسط را جذب و نگهداری کنید.

    • تلاش برای تأمین مسکن برای حمایت از استراتژی های توسعه اقتصادی.

    هر یک از این اهداف به شکلی بیان می شود که به راحتی می تواند به استراتژی ها و برنامه های عملی خاص تبدیل شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی