وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمارشهر:  همانطور که برنامه ریزی از تاریخ استفاده های جداگانه و برنامه های جدا شده به یک دید کلی نگرانه تر از یک جامعه دور می شود ، اهمیت پیوند مسکن با سایر کاربری ها و سایر فرایندهای برنامه ریزی آشکار می شود. شناخت مزایای توسعه کاربری مختلط ، که در آن مسکن و کاربری های غیر مسکونی مکمل یکدیگر هستند و همچنین تشخیص ارتباطات بین مسکن و فضای باز یا امکانات اصلی جامعه ، مانند مدارس ، از ملاحظات مهم برای ایجاد جوامع سالم و سالم است . به عنوان مثال ، ایجاد توسعه ترانزیت گرا ، که ترکیب مسکن و سایر موارد استفاده در اطراف مراکز حمل و نقل است ، یکی از بسیاری از این استراتژی های موجود است.

    مسکن و مشاغل

    اینکه جامعه به چه میزان فرصت های مسکن را برای یک نیروی کار متنوع فراهم می کند فقط ایجاد جامعه متعادل تر نیست. این برای نشاط اقتصادی جامعه ضروری است.

    برنامه های مسکن نه تنها باید پایگاه اقتصادی جامعه و رشد شغل را به عنوان پایه ای برای برنامه ریزی مسکن در آینده ارزیابی کند ، بلکه باید به طور فعال فرصت های ارتباط مستقیم بین کارفرمایان بزرگ و استراتژی های مسکن نیروی کار را نیز به طور فعال بررسی کند.

    حفظ

    برنامه های مسکن نه تنها در مورد آنچه باید در آینده ساخته شود ، بلکه همچنین در مورد چگونگی حفظ موجودیت است. استراتژی های مسکن یکی از عناصر اصلی در حفظ بافت محلات موجود و مناطق تاریخی ، به ویژه با توجه به مسکن ارزان قیمت است. از آنجا که از دست دادن سهام مسکن ارزان قیمت ، یا از طریق عدم سرمایه گذاری یا از طریق افزایش قیمت ، به یک مسئله مهم در بسیاری از جوامع تبدیل می شود ، استراتژی های مسکن باید فعالیت هایی را برای پیش بینی آن سهام و همچنین تولید مسکن ارزان قیمت جدید در بر داشته باشد.

    احیای مجدد مرکز شهر و محله

    توسعه مسکن که در استراتژی های ایجاد بازار بنا شده است ، یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در مراکز شهری برای تحریک سرمایه گذاری مجدد و احیای مجدد در شهرهایشان و محله های مسکونی قدیمی است. شهرهایی مانند کلیولند و بالتیمور با استفاده از استخر منطقه ای متخصصان جوان و لانه سازهای خالی ، شهرهای کوچک خود را از نو اختراع کرده اند ، در حالی که تعداد متنوعی از خریداران خانه را برای خرید و بازسازی خانه ها در محله های شهر جذب کرده اند. استراتژیهای طراحی شده برای به حداکثر رساندن فعالیتهای سرمایه گذاری مجدد و احیای مجدد بخش خصوصی ، بخشهای مهمی از برنامه های مسکن در بسیاری از شهرها و شهرهایی است که به دنبال بازسازی هستند.

    حل تعارضات مربوط به مسکن ارزان قیمت

    مطمئناً ، هر توسعه ای به طور بالقوه بحث برانگیز است ، اما مناطق کمی به اندازه مسکن ارزان قیمت باعث درگیری می شوند. علی رغم حمایت گسترده مردم از تأمین نیازهای مسکن به طور کلی ، یک پیشنهاد مسکن ارزان قیمت معمولاً به یک میله برق برای انواع نگرانی های جامعه تبدیل می شود. در واقع ، حتی اصطلاح "مسکن ارزان قیمت" نیز می تواند مورد اختلاف باشد ، و این باعث می شود برخی از مدافعان تلاش خود را "مسکن نیروی کار" یا "مالکیت مسکن ارزان قیمت" بنامند. تدوین کنندگان یک طرح مسکن ارزان قیمت باید واقعیت و عمق نگرانی های جامعه را بشناسند و روشی را برای حمایت از ساختمان و تا حد امکان اجماع پیرامون استراتژی های خاص طرح در روند برنامه ریزی بگنجانند که این کار از قبل از نهایی شدن برنامه ها آغاز می شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی