وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    قزوین- مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تایید موضوع ممنوعیت نمادهای رومی در همه شهرهای استان توسط شورای فنی خبر داد.

    محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی بند یک مصوبات جلسه شورای فنی استان قزوین مورخ مقرر گردید بند ۴ مصوبات جلسه کمیسیون طرح تفصیلی شهر قزوین «کمیسیون ماده ۵» موضوع رعایت ضابطه شماره ۷۱۴ ابلاغی نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور در جزئیات طراحی، مصالح مصرفی و اجرای نماهای سنگی موسوم به نمای رومی، توسط کارگروه کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان، عوامل نظارتی شهرداری های استان و کارگروه نظارت شورای فنی استان (حسب مورد) مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

    وی در ادامه افزود: سایر ممنوعیت ها و محدودیت های مصوب در خصوص پیش آمدگی ها، ارتفاع جان پناه، انطباق با معماری ایرانی اسلامی و حد مجاز استفاده از نمای سنگی، در کلیه ساخت و سازهای استان نیز کنترل شده و گزارش آن به شورای فنی استان ارائه گردد.

    اسماعیلی خاطر نشان کرد: با اخذ این مصوبه از شورای فنی استان و الزام به رعایت مصوبه کمیته سیما و منظر شهری در کل استان، امیدواریم با این همسویی و اتفاق نظر بتوانیم گام های بیشتر و موثری در خصوص ساماندهی و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری، ترویج الگوهای معماری بومی و محلی و همچنین ایمنی آن برداریم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی