وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    نامزد پست شهرداری سنندج ضمن اعلام اینکه برای شهرداری در 11 محور برنامه دارد، مهم‌ترین اولویت این برنامه‌ها را بحث ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری عنوان کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌الله صیدی دوشنبه‌شب در جلسه بیان برنامه‌های نامزدهای سمت شهرداری سنندج که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: جزء افراد انگشت‌شماری هستم که در بحث فنی در این شهر حرف برای گفتن دارم.

    وی گفت: در طول سال‌های خدمتم در دفتر فنی کارهای خوبی انجام داده‌ام که قطعا خراب کاری‌هایی هم داشته‌ام و همین اقدامات و تجربیات موجب شده الان به یک اعتماد و خودباوری کامل رسیده و توانایی مدیریت شهرداری سنندج را دارم.

    وی گفت: همواره خود را از مردم دانسته و پست‌های مدیریتی موجب نشده خود را از دیگران بالاتر ببینم و منیت و غرور را از خود دور کرده‌ام.

    صیدی به ظرفیت‌های مختلفی شهر سنندج در حوزه تاریخی، گردشگری و غیره اشاره کرد و گفت: این شهر با این ظرفیت‌ها می‌تواند به شهری کاملا پویا و توسعه‌یافته تبدیل شود.

    این نامزد پست شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: شناخت کامل مشکلات شهر در کنار مدیریت یکپارچه شهری با تکیه بر مشارکت شهروندان و بخش خصوصی ظرفیت مناسبی برای توسعه سنندج خواهد بود.

    وی ضمن اعلام اینکه برای شهرداری در 11 محور برنامه دارد، مهم‌ترین اولویت این برنامه‌ها را بحث ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری عنوان کرد.

    صیدی گفت: نمی‌توانیم تنها به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض و غیره اکتفا کنیم چرا که توسعه این شهر نیازمند ایجاد درآمدهای پایدار است.

    وی با بیان اینکه هر کس که به عنوان شهردار سنندج از بین این 6 نفر انتخاب می‌شود باید اولین بحثی که مورد توجه قرار می‌دهد ایجاد درآمدهای پایدار باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری در ایران به عنوان کنش‌گری مهم متولی خدمات‌رسانی به شهروندان، عمران و نوسازی است و ضعف در تامین مالی برای انجام این وظایف و امور از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها در ایران است.

    این نامزد پست شهرداری سنندج گفت: تاکید بر درآمدهای ناپایدار از طریق فروش ساختمان غیره به عمدترین راه کسب درآمد در اکثر شهرداری‌های کشور و به ویژه سنندج شده است.

    وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه شهر و شهرداری به عنوان طراح و ناظر در کنشی متقابل به توسعه شهر می‌پردازند که مدیریت شهری باید در گام نخست به فکر درآمدهای پایدار باشد.

    صیدی اظهار کرد: نبود بیلان مالی شفاف به دلیل استفاده از بودجه نقدی به جای بودجه تعهدی، ضعف بنیه مالی و میزان بالای بدهی شهرداری سنندج، کاهش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری به دلیل نبود شفافیت درآمدها و هزینه‌های شهرداری به ویژه در سازمان‌های تابعه و رونق کسب درآمدهای ناپایدار به ویژه در بخش فروش، خام‌فروشی املاک و غیره بدون ایجاد ارزش‌افزوده و ضعف ساختارها در جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و افزایش روزافزون هزینه‌های شهرداری به علت تعدد پرسنل از چالش‌های موجود در شهرداری است.

    وی تمرکز بر درآمدهای پایدار را راهکار خود برای عبور از این چالش‌ها بیان کرد و افزود: تقویت درآمدهای پایدار با تقویت درآمدهای نوسازی با توجه به منطقی‌شدن قیمت‌های منطقه‌ای است.

    این نامزد پست شهرداری سنندج با بیان اینکه تامین منابع مالی از طریق اوراق مشاکتی و شفاف‌سازی مالی که خروجی آن اعتماد مردم به شورا و شهرداری است از برنامه‌های من در شهردار خواهد بود، گفت: بکارگیری روش‌های نوین و تجربیات سایر شهرداری در جذب مشارکت اجتماعی و اصلاح فرآیندها در راستای روان‌سازی و کاهش فساد بالکترونیکی کردن امور از برنامه‌های تعریف شده من خواهد بود.

    وی با بیان اینکه تا 40 درصد از درآمدهای حوزه شهرسازی نشتی دارد، گفت: فکر می‌کنم پاشنه اشیل شهرداری حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری است و باید برای این حوزه فکر اساسی صورت بگیرد و فرایندها در آن به سمت الکترونیکی شدن حرکت کند.

    صیدی خاطرنشان کرد: ارتباط چهره به چهره مردم با الکترونیکی شدن خدمات باید با این حوزه کمتر شود که قطعا نتیجه آن افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.

    وی انجام حسابرسی‌های منظم دوره‌ای را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تعهدی‌کردن بودجه و واگذاری بخشی از امور به خدمات شهری از دیگر مباحث مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

    این نامزد پست شهرداری سنندج از ترافیک نیز به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در سنندج نام برد و گفت: نظام حمل و نقل سنندج از مباحث مهمی است که طی سال‌های اخیر به شدت بر زندگی شهروندان تاثیر گذاشته است و امروز ترافیک سنگین در اکثر معابر به ویژه در مرکز شهر سنندج این شهر را با مشکل و بحران اساسی مواجه کرده است.

    وی گفت: استفاده از ناوگان عمومی، فرهنگ‌سازی، آموزش، مشارکت مردم و مدیریت شهری مناسب می‌تواند مشکل ترافیک در سنندج را حل و منجر به حل چالش‌های کنونی آن شود.

    این نامزد پست شهرداری سنندج ادامه داد: عدم اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک را ضروری دانست و در گام نخست باید مطالبات مشاور این طرح باید پرداخت شود.

    وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های جدی نیروی مازاد موجود در شهرداری است که باید فکر جدی برای آن شود و بدنه شهرداری را با اتخاذ ساز و کارهای مناسب سبک کرد.

    صیدی ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تقویت عناصر اثربخش، حمایت از هنرمندان، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و کمک به دستگاه‌های فرهنگی باید از سوی شهرداری مد نظر قرار گیرد.

    وی نبود مستندسازی در شهرداری را هم مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ممیزی یکی از نیازهای اساسی در بدنه شهرداری است و باید سهم 10 درصدی اراضی شهرداری که پیش راه و شهرسازی است باید وصول شود.

    گفتنی است، حشمت‌الله صیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد و هم‌اکنون بعنوان مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان فعالیت می‌کند که جز 6 گزینه شورای شهر سنندج برای تصدی پست شهرداری است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی