وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    خبرگزاری فارس: بافت فرسوده رها شده است/ وجود بیش از ۳هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر گفت: وضعیت بافت فرسوده در شهر تهران نامناسب بوده و برای ایمنی بافت فرسوده هیچ گونه پیشرفتی صورت نگرفته است.

    محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس با انتقاد نسبت به وضعیت نامناسب بافتهای فرسوده گفت: در شهر تهران 3هزار و 268 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که معادل 5.3 درصد از وسعت کل شهر را تشکیل می‌دهد و 43 درصد از کل واحدهای مسکونی پایتخت شرایط ناپایداری دارند.

    وی ادامه داد: بر اساس آمارها بیشترین بافت فرسوده در مناطق 12 که بیشترین نقطه نیز منطقه بازار است و کمترین میزان در منطقه 22 است.

    سالاری گفت: در این حوزه به اندازه کافی قانون داریم حتی ستاد بازآفرینی نیز تشکیل شده ولی لازم است به صورت جدی و اجرایی وارد شویم که پیشنهاد مناسب این است که یک محله یا بلوک شهری به صورت پایلوت برای نوسازی انتخاب شود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر ادامه داد: وضعیت بافت فرسوده در شهر تهران نامناسب بوده و برای ایمنی بافت فرسوده هیچ گونه پیشرفتی صورت نگرفته است. نمونه آن بافت فرسوده بازار است که از نظر رعایت اصول و استانداردهای ایمنی، شهرداری و دیگر دستگاه ها اقدامات پیشگیرانه انجام نشده داده اند.

    وی گفت: در این زمینه البته فقط شهرداری مسئول نیست بلکه سازمانها و وزارتخانه های دیگر مانند وزارت کار، راه و شهرسازی و قوه قضاییه نیز در این زمینه مسئول هستند و باید به شهرداری کمک کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی