وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    تصاویر و گزارش های رسیده از سرپل ذهاب حکایت از آن دارد که بیشترین تخریب ها در مناطقی رخ داده که منازل مسکن مهر واقع شده است.
     
    به گزارش تیترشهر: گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده غرب کشور نشان از تخریب گسترده منازل نوساز در این مناطق دارد.
    ساختمان هایی که طی همین 10 سال اخیر و با مهندسی مدرن ساخته شده اند.
    بخش اعزمی از این ساختمان ها را مجتمع های مسکن مهر تشکیل می دهند که در زمان دولت قبل ساخته شد.
    عده از از هواداران احمدی نژاد مسکن مهر را از برکات حضور او و از اقدامات موثر وی می دانند و خواستار ادامه راه احمدی نژاد در دوره روحانی هستند.
    اما متاسفانه کیفیت پایین مصالح بکار گرفته شده در ساخت منازل مسکن مهر، موجب شده که آنها با کوچکترین لرزش فرو بریزند.
    این در حالی است که پیش از این کارشناسان بسیاری به نوع معماری و ساخت ساختمان های مسکن مهر و حتی ساختمان های خصوصی که توسط بساز و بفروش ها ساخته می شود، معترض بودند.
    آنها معتقد بودند که ساختمان های نوساز فرسوده تر از ساختمان های قدیمی هستند.
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر
    نوسازهای فرسوده

    به رغم آنکه نوسازی در شهر تهران در حال انجام است اما مساله این است که بسیاری از ساختمان های نوساز و در حال ساخت در این کلانشهر فرسوده و عمر کوتاهی دارند که دلیل بروز این بحران نیز استفاده از مصالح بی کیفیت است. هر چند این ساختمان ها به ظاهر برای سازندگان و یا مالکان قدری ارزان تر تمام می شود؛ اما در آینده ای نه چندان دور زیان زیادی را از نظر مالی جهت به سازی و تعمیر این ساختمان های نوساز برای مالکان به همراه دارد.
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر

    فرسودگی ساختمان های نوساز نتیجه استفاده از مصالح غیراستاندارد است

    مساله دیگری که در این میان وجود دارد؛ ورود مصالح ساختمانی بی کیفیت و غیر مجاز به بازار ساخت و ساز است. وقتی از قوطی های فلزی نوشابه در کارگاه های اطراف تهران میلگرد درست می کنند و به بهانه میلگرد با کیفیت روانه بازار ساخت و ساز می کنند؛ معلوم است که در آینده ای نه چندان دور بسیاری از ساختمان های نوسازی شده تهران و سایر کلانشهرهای کشور فرو می ریزد. تشخیص کیفیت مصالح ساختمانی نیز بر عهده سازمان هایی است که نظارتی بر عملکرد ساخت و ساز ندارند.
     
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر



    به هر حال داشتن مصالح ساختمانی استاندارد و قابل قبول یکی از شرایط حتمی و لازم برای ساخت و ساز کیفی است که متاسفانه در سال های اخیر همسو با تبدیل مسکن به کالای سرمایه ای کیفیت فدای کمیت شده است.

    مصالح غیراستاندارد، باکیفیت پایین،نظارت صوری و غیر مسئولانه و اجرای غیر صحیح مجموعه ای از عواملی هستند که می توانند زنجیره یک ساختمان غیراستاندارد را کامل کند. اما در این میان آنچه که بیش از موارد مذکور به پایداری ساختمان ها آسیب می زند، نحوه به کارگیری مصالح و کاربرد آن در ساختمان سازی است.
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر



    محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس با تایید استفاده از مصالح نامرغوب در ساخت و ساز در کشور به این مساله اشاره می کند که متاسفانه کاهش کیفیت مصالح ساختمانی در سال های اخیر دغدغه های بسیاری را از جمله عدم مقاومت ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی منجر شده است. یکی از دلایل بی کیفیتی مصالح ساختمانی، افزایش قیمت های حامل انرژی است که در نتیجه آن هزینه های تولید مصالح نیز افزایش می یابد. به هر حال افزایش ساخت و ساز بدون توجه به کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در واحدهای نوساز مشکلات عدیده ای همچون تخریب یا عدم استقامت ساختمان ها را رقم می زند.

    این نماینده مجلس بر این باور است که دولت باید نظارت بر روند ساخت و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت را رصد کرده و با متخلفان در این حوزه برخوردهای قاطعی داشته باشد.
     شهرام کوسه غراوی نماینده مجلس نیز معتقد است   به رغم آنکه مصالح ساختمانی قبل از مصرف باید تمام آزمایش های لازم را از حیث استاندارد پشت سر بگذارد، اما متاسفانه برخی زد و بندها در ارایه استاندارد به بعضی از کالاها و خدمات معضل دیگری است که پیش روی صنعت ساختمان وجود دارد. بی توجهی به بحث مهم استاندارد در تولید مصالح ساختمانی،عمر ساختمان های نوساز را به شدت کاهش داده که این خطری برای کشور است.
     
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر
    عضوکمیسیون عمران مجلس تاکید دارد؛ برای مقابله با فرسودگی ساختمان ها درکشور باید در ابتدا نظارت دقیقی بر روند ساخت و ایجاد مصالح ساختمانی صورت بگیرد.
     
    مسکن مهر بلای جان مردم کرمانشاه + تصاویر
     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی