وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    هیاهو و شلوغی زندگی امروز طراحان را بیش از پیش به این صرافت انداخته که به ایده‌های تازه‌ای رو آورند.

    سرویس معماری هنرآنلاین: به نظر می‌رسد زندگی در هیاهو و شلوغی شهرهای قرن 21  و فقدان مکانی متفاوت برای آرامش یافتن شهروندان، طراحان را بیش از پیش به این صرافت انداخته که با  ایده‌های تازه‌ای در جبران آن بکوشند.

    یکی از این نمونه ها خانه ‌ای مدرن در دل غار سنگ آهکی، در مورینا سیرا اسپانیا است. طراح با درنظر گرفتن طبیعت بکر این منطقه،خانه را به شکلی ماهرانه ای در دل غار طراحی کرده است و به خوبی توانسته ساختار تاریخی غار و معماری مدرن را تلفیق کند.

    در طراحی داخلی این خانه، بافت خشن و سنگی غار، به حالتی بکر و بدون تغییر باقی مانده و در بعضی نقاط، با توجه به حس عمیق معمار، سنگ‌‌ها به صورت مجسمه درآمده‌اند. استفاده از مصالحی همچون سنگ مرمر در کف، درب‌های شیشه‌ای و مبلمان چوبی، در کنار دیواره‌های سنگی داخل خانه، فضا را گرمتر و صمیمی‌تر ساخته است.

    در نمونه ای دیگر طراحی عجیب خانه گومفه باهدف از بین بردن شکاف روبه رشد بین زندگی شهری و طبیعت توسط گروه معماری within N without در شهر ناسیک در غرب هند انجام‌شده است.

    به گفته معمار این پروژه: به‌عنوان فردی خسته از تنش‌های زندگی روزمره، به دنبال ایجاد آرامش و شادی درونی و همچنین انرژی گرفتن از طبیعت، این پناهگاه را در دل طبیعت طراحی کردیم. در حقیقت خانه گومفه، بازدیدکننده را در سفری غیرمنتظره بین آسمان و زمین و همچنین نور و تاریکی قرار می‌دهد.

    طراحی عجیب خانه گومفه با خطوط و مسیرهای شیب‌دار باعث شده شباهتی خاص با موجودات زنده داشته باشد تا مردم را برای کشف حقیقت به داخل بنا دعوت کند. به‌طور دقیق، پس از ورود به سایت، فوراً با یک‌شکل غیرمعمول معماری ابتدایی که به‌وسیله دیوارهای سنگی با حداقل خطوط طراحی شده‌اند روبرو می‌شوید که به فرد کمک می‌کند ارتباطی راحت‌تر برای ایجاد آرامش درونی داشته باشد.

    معماری خانه گومفه به صورتی است که طـراحی داخلی آن به شکلی متفاوت و مدرن انجام‌شده است و کاملاً با محیط سنتی بیرونی‌اش متفاوت است؛ البته برگه‌های ارگانیک موجود در ساختار خـانه، در طـراحی داخلی به‌وضوح دیده می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی