وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     آغاز برخورد با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم

    معمار شهر - به گزارش قم پرس ; احمدرضا شفیعی در خصوص مدیریت سیما و منظر شهری و اقدامات پیشگیرانه اجرایی صورت گرفته در احداث نماهای رومی در شهر مقدس قم اظهار داشت : نقش نماها در معرفی هویت و فرهنگ یک شهر بسیار مؤثر است و در سال‌های اخیر نیز تلاش فراوانی شده تا طراحی نمای بناها و ساختمانی شهری قانونمند گردد.

    وی با بیان اینکه در این خصوص معاونت شهرسازی و معماری به‌عنوان متولی مدیریت سیما و منظر شهری با تشکیل کمیته‌های نما در مناطق هشتگانه نسبت به ساماندهی نماها اقدام نظارت مؤثر را داشته و دارد، افزود: در این کمیته که بر اساس دستورالعمل‌های ساماندهی نماهای شهری تصمیم‌گیری می‌شود هرگونه احداث نما مغایر با ضوابط و اصول فرهنگ ایرانی و اسلامی تبیین شده ممنوع است و با متخلفین بر اساس قوانین مرتبط با ساخت‌وسازهای غیراصولی برخورد می‌گردد.

    مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه مدیریت شهری علاوه بر اجرای برنامه‌های نظارتی و پیگیری مصوبات جهت پیشگیری و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در احداث نماهای رومی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه کارشناسان طراحی و شهروندان را در جهت ارتقا سطح آگاهی و مشارکت مؤثر مربوطه در کاهش تخلفات مربوطه برگزار کرده است.

    وی در خصوص برخورد با متخلفین نیز مطرح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و جایگاه ویژه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهر قم، ضمن تقدیر از اهتمام ویژه دادستان استان در این خصوص، با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین با صدور اخطاریه و جلوگیری از فعالیت عمرانی و جمع‌آوری نمادهای مغایر با اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی اقدام می‌شود.

    به گفته شفیعی، یقیناً مشارکت و همکاری عمومی با رعایت اصول و ضوابط شهری و حقوق شهروندی، مهم‌ترین گام در جهت حفظ و صیانت از هویت فرهنگی و اجتماعی شهر خواهد بود .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی