وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ۵۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

    معمارشهر: برنامه های منطقه ای مناطق جغرافیایی را فراتر از مرزهای واحدهای دولتی می گذارد اما دارای ویژگی های مشترکی است که ممکن است اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، مبتنی بر منابع طبیعی باشد یا توسط حمل و نقل تعریف شود. آنها اغلب به عنوان اسکلت یا چارچوبی برای برنامه های دولت محلی و برنامه های ویژه منطقه ای ، ارائه مفروضات ، پیش بینی ها و استراتژی های یکپارچه عمل می کنند. اطلاعاتی که در زیر می آید از انجمن برنامه ریزی آمریکا اقتباس شده است

    تعریف منطقه

    عوامل زیر ممکن است یک منطقه را تعریف کنند:

     

    • ویژگی های جغرافیایی و توپوگرافی ، به ویژه حوزه های آبخیزداری

    • مرزهای سیاسی ، به ویژه مرزهای شهرستان

    • الگوهای حمل و نقل ، به ویژه الگوهای مربوط به سفر به محل کار

    • تأسیسات سرویس دهنده منطقه ، مانند بیمارستان ها ، فرودگاه ها ، پایانه های راه آهن و تصفیه خانه های فاضلاب

    • مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی به هم پیوسته

    • توزیع جمعیت

    • روابط بین دولتی موجود ، معمولاً به صورت توافق نامه های کتبی بیان می شود

    • محدوده کلانشهر یا منطقه شهری که توسط دفتر سرشماری ایالات متحده مشخص شده است

    • مرزهای موجود سازمان های برنامه ریزی منطقه ای یا چند قضایی یا ارائه خدمات ، مانند مناطق فاضلاب منطقه ای

     

     

    برنامه های عملیاتی منطقه ای

    آژانس های برنامه ریزی منطقه ای ممکن است برنامه های عملیاتی منطقه ای را برای پوشش موضوعات خاص مانند پارک ها و فضای باز ، دوچرخه سواری ، آب ، فاضلاب بهداشتی و تصفیه فاضلاب ، تأمین و توزیع آب ، مدیریت پسماند جامد ، فرودگاه ها ، کتابخانه ها ، ارتباطات و سایر موارد تهیه کنند. به عنوان مثال ، یک طرح فاضلاب منطقه ای وسیله ای است که برای اطمینان از حل اختلافات در مورد حوزه قضایی که فاضلاب و امکانات تصفیه فاضلاب را به مناطق در حال توسعه ارائه می دهد ، استفاده می شود. معمول ترین برنامه کاربردی منطقه ای ، یک برنامه حمل و نقل منطقه ای است. برای اطلاعات بیشتر به برنامه های حمل و نقل در این فصل مراجعه کنید.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۰

    معمارشهر: در زیر سه طرح متداول طراحی شهری ارائه شده است: محله ها ، شهرها و توسعه های با کاربری مختلط.

    برنامه های محله

    در مقیاس محله ، برنامه های طراحی شهری اغلب به مکان و طراحی خانه های پر از آب ، پارک های جدید و نهادهای جامعه می پردازند. تجدید نظر در خیابان اصلی؛ دستورالعمل های توان بخشی مسکن ؛ و پیکربندی مجدد خیابان. حامیان برنامه های محله شامل شهرها ، سازمان های توسعه جامعه ، بنیادها و توسعه دهندگان خصوصی هستند.

    نقشه های مرکز شهر

    برنامه های طراحی شهری در مرکز شهر معمولاً بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی بزرگتر متمرکز بر جذب شغل ، ساکنان و بازدیدکنندگان از یک مرکز شهر است. مقیاس توسعه نسبتاً متراکم و چند طبقه است که مستلزم برخورد حساس با قلمرو عمومی برای عابران پیاده است. موضوعات مورد بحث در برنامه های طراحی شهری در مرکز شهر شامل ساختمانهای با کاربری مختلط ، حفاظت از تاریخ ، استفاده مجدد تطبیقی ​​، ارتفاع و تراکم ، عقب نشینی ها ، نماها ، استراتژی های پارکینگ ، راهروها و گره های ترانزیت ، خیابان ها ، جبهه های آب ، شبکه های خیابانی ، دسترسی بزرگراه ها ، سیاست های بازسازی ، نواحی منطقه ای ، مناطق تشویقی ، استادیوم های جدید و مراکز همایش ها ، و مناطق تفریحی و فرهنگی.

    شهرها ، سازمان های مرکز شهر ، مناطق بهبود مشاغل و آژانس های منطقه ای همه می توانند از طرح های طراحی شهری در مرکز شهر حمایت کنند.

    توسعه های استفاده ترکیبی

    توسعه های استفاده مختلط معمولاً یک پروژه خاص برای یک سایت هستند. از جمله انواع مختلفی می توان به پروژه های پر کردن در مرکز شهرها ، پروژه های احیای Brownfield ، مراکز سبک زندگی (مراکز خرده فروشی ویژه نیز نامید) و تحولات دفتر / فناوری دفتر ، خرده فروشی و مسکن از جمله موارد معمول در استفاده های مختلط است. اندازه پروژه می تواند به طور گسترده ای ، از چند هکتار تا صدها هکتار باشد. یک هدف اصلی ایجاد مکانی مناسب برای عابر پیاده برای زندگی ، کار و بازی است. حامیان توسعه استفاده های مختلف اغلب توسعه دهندگان خصوصی ، آژانس های توسعه مجدد و موسسات بزرگی مانند دانشگاه ها و مراکز درمانی هستند.

     منابع: همکاران طراحی شهری. 2003. کتاب راهنمای طراحی شهری: فنون و روشهای کار

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۳۰

    معمارشهر: با تبدیل سیاست های کلی برنامه ریزی به شکل سه بعدی ، طراحی شهری ارتباط بین برنامه ریزی و معماری را ایجاد می کند ، این امکان را می دهد که امکان اجرای پروژه ها از طریق مکانیسم های مختلف ، که در زیر شرح داده شده است ، آزمایش شود.

    پشتیبانی عمومی

    اگر جامعه تصور کند که تصاویر مختلف و شکل سه بعدی یک پیشرفت با اهداف و سیاست های آن سازگار است ، در این صورت جلب حمایت از مصوبات مختلف مردمی مورد نیاز برای توسعه تقویت می شود. توسعه طراحی شهری برای یک پروژه در یک همایش عمومی آزاد به تسهیل این نتیجه کمک می کند.

    تصویب های قانونگذاری و تنظیم مقررات

    از نمایندگی های واضح و واضح توسعه پیشنهادی برای کمک به آژانس های مختلف مسئول اجرای منطقه بندی و مصوبات نظارتی برای پشتیبانی از اجرا استفاده کنید. در بسیاری از جوامع ، تعدادی آژانس با طرز تفکرات مختلف ، در امر تأیید و اجرای فرآیند اجرا نقش دارند. چارچوبی که می توان در آن تصمیمات دولتی گرفت.

    سرمایه گذاری و امور مالی

    طراحی های شهری معمولاً تا حدی از جزئیات برای تعیین مقدار فضای ساخته شده و توسعه برآورد هزینه های مفهومی برای ساختمانها و بهسازی های عمومی انجام می شوند. بنابراین ، امکان اقتصادی و تأثیر مالی توسعه می تواند به طور مثر ارزیابی شود.

    بازار یابی

    امکان سنجی یک پروژه با تأثیر برنامه بازاریابی آن ارتباط مستقیم دارد. ویژگی و کیفیت آدرس آن یکی از فاکتورهای موفقیت آمیز بودن یک توسعه در پتانسیل بازار یک منطقه است. محصولات یک پروژه طراحی شهری اغلب در برنامه های بازاریابی برای برقراری ارتباط با تصویر جدید از مکان و ارتقاع توسعه استفاده می شود.

    چارچوب آژانس های اجرایی

    یک پروژه طراحی شهری اغلب به عنوان "نقشه راه" برای آژانس های مجری عمل می کند. این یک مرجع استاندارد برای توسعه بودجه ، تعیین اولویت ها ، بودجه پروژه ها و اعطای مصوبات قانونی می شود.

    منابع: همکاران طراحی شهری. 2003. کتاب راهنمای طراحی شهری: فنون و روشهای کار

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۱۲

    معمارشهر: به عنوان یک قاعده کلی ، یک گزارش طراحی شهری باید متن آن کم و از لحاظ گرافیکی سنگین باشد. نمودارها ، نمودارها ، برنامه ها و بخشهای ارائه شده و نقشه های چشم انداز اغلب موثرترین ارتباط دهنده عناصر برنامه هستند. در زیر شرح مختصری از بخشهای معمول گزارش طرح طراحی شهری آورده شده است.

    خلاصه اجرایی

    تصاویر اصلی از متن گزارش و متن خلاصه می توانند "ایده های بزرگ" طرح را فقط در چند صفحه منتقل کنند.

    شرایط موجود

    تمام داده های موجود مربوط به منطقه پروژه ، از جمله خیابان ها ، پوشش ساختمان ، کاربری زمین ، توپوگرافی ، ساختمانها و زمین های خالی و محدودیت های محیطی را جمع آوری کنید. این اطلاعات در گزارش به عنوان شرایط موجود "پرتره" منطقه ثبت شده است.

    نقاشی های تجزیه و تحلیل

    نقشه های تجزیه و تحلیل می توانند از تأثیرگذارترین مواد در ابتکار طراحی شهری باشند. ایجاد این نقاشی ها شامل بازبینی حرفه ای داده های شرایط موجود و نقشه برداری برای ترجمه این اطلاعات به یافته هایی است که بر طرح تأثیر می گذارد. اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی های تجزیه و تحلیل را می توان در کتاب راهنمای طراحی شهری (2003) یافت.

    خلاصه مسائل

    در طول فرایند برنامه ریزی ، شهروندان و ذینفعان را در گروه های متمرکز و جلسات عمومی شرکت دهید تا از نقاط قوت و ضعف منطقه پروژه و چشم انداز جامعه برای آینده مطلع شوید. مسائل و فرصتهای ناشی از این جلسات در گزارش ، در نمودار و در نمودار خلاصه شده است.

    برنامه توسعه

    مطالعات بازار ، پیش بینی تقاضا برای توسعه مسکونی و تجاری ، اغلب به طور همزمان با روند برنامه ریزی طراحی شهری انجام می شود. این مطالعات در طرح طراحی شهری خلاصه شده است. اگر چنین مطالعاتی سفارش داده نشده باشد ، برنامه توسعه مشتری در برنامه توسعه شرح داده شده است.

    طرح طراحی شهری

    طرح طراحی شهری یک طرح ارائه شده با رنگ است که ساختمانهای موجود و جدید ، پارکینگ ، خیابانها ، مسیرها و کاشت منظر را نشان می دهد. طرح طراحی شهری چشم انداز دو بعدی از ساخت نهایی پروژه را نشان می دهد.

    برنامه چارچوب خیابانها و بخشهای خیابان

    طرح چارچوب خیابان ها خیابان های موجود و جدید را مشخص می کند. شامل بخشهای مقطعی خیابانها با مشخص کردن پیاده روها ، پارکینگ ، خطوط مسافرتی و مدیان ها است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۰۹

    معمارشهر: یک فرایند برنامه ریزی طراحی شهری بسیار مشترک با یک فرایند برنامه ریزی جامع است. هر دو شامل عناصر اساسی مانند جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل ، مشارکت عمومی و درگیری سایر رشته ها. با این حال ، طراحی شهری در استفاده از ابزار طراحی سه بعدی برای کشف گزینه ها و انتقال ایده ها متفاوت است. در زیر ویژگی های اساسی یک فرایند برنامه ریزی طراحی شهری آورده شده است.

    اطلاع رسانی عمومی

    از آنجا که برنامه های طراحی شهری معمولاً شامل چندین ذینفع می شود ، مشارکت عمومی در روند برنامه ریزی ضروری است. کمیته راهبری نماینده یک سازوکار برای اطمینان از درگیری مقطعی از منافع است. از جمله روشهای مختلف اطلاع رسانی عمومی ، گروههای متمرکز و جلسات عمومی است. ورودی از مردم ، تیم طراحی شهری را در مورد دارایی ها ، بدهی ها و چشم اندازهای منطقه پروژه مطلع می کند.

    درگیر شدن سهامداران عمده

    علاوه بر روند اطلاع رسانی عمومی ، ملاقات های یک به یک با نمایندگان اصلی ذینفعان اصلی ، مانند مقامات منتخب ، رهبران جامعه و نهادهای بزرگ ، برای هر دو طرف مهم است - تیم طراحی شهری بینش ذینفعان را کسب می کند نگرانی ها و اهداف ، و سهامداران عمده اعتماد به نفس در تیم و روند برنامه ریزی را توسعه می دهند.

    تیم چند رشته ای

    طراحی شهری فرایندی مشترک است که شامل طراحان ، معماران ، برنامه ریزان و معماران منظر شهری است. با این حال ، سایر رشته ها معمولاً مورد نیاز است ، مانند برنامه ریزان و مهندسان حمل و نقل ، مهندسین عمران و محیط زیست ، تحلیلگران بازار مسکونی و تجاری ، مشاوران هزینه ساخت و مشاوران امور مالی خصوصی / خصوصی. وقتی چنین تیمی جمع شد ، مشاوران فردی باید هماهنگ شوند تا تخصص آنها از ابتدا تا انتها در روند برنامه ریزی نفوذ کند.

    روی پیاده سازی تمرکز کنید

    پروژه های طراحی شهری اغلب برنامه های پیچیده ای با چندین پروژه و شرکت کننده هستند. پیاده سازی حتی اگر همه نیروها به درستی همسو شوند ممکن است دشوار باشد. روند کار باید با در نظر گرفتن اجرا آغاز شود. طرحی را تنظیم کنید که با واقعیت های دریافت بودجه ، اخذ تأیید و ساخت پروژه گره خورده باشد.

    طراحی به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری

    با بررسی گزینه های دیگر - "اگر" یک سایت یا منطقه باشد ، فرایند طراحی امکان حدس و گمان ، طوفان مغزی و تفکر نوآورانه را فراهم می کند. گزینه های جایگزین را می توان در برابر عوامل مختلف ، از جمله محدودیت های فیزیکی ، کنترل های نظارتی ، بازار ، هزینه ها و منافع کلی ، امکان سنجی اقتصادی ، ارزیابی املاک ، مرحله بندی ، ورودی های عمومی و تجربه در مکان های دیگر آزمایش کرد. سپس چشم انداز اجماع آن واقعیت ها را منعکس می کند.

    منابع: همکاران طراحی شهری. 2003. کتاب راهنمای طراحی شهری: فنون و روشهای کار

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۴۴

    معمارشهر: طراحی شهری نظم بین برنامه ریزی و معماری است. این فرم فیزیکی سه بعدی به سیاست های توصیف شده در یک طرح جامع می دهد. این امر بر طراحی قلمرو عمومی متمرکز است که هم توسط فضاهای عمومی و هم ساختمانهایی که آنها را تعریف می کنند ایجاد می شود. طراحی شهری این فضاها را به طور کلی مشاهده می کند و با هم جمع کردن دانش های مختلف مسئول اجزای شهرها در یک چشم انداز واحد است. در مقایسه با برنامه های جامع ، طرح های طراحی شهری عموماً افق زمانی کوتاهی دارند و معمولاً مختص منطقه یا پروژه هستند.

    عناصر اصلی یک طرح طراحی شهری شامل خود طرح ، تهیه رهنمودهای طراحی ساختمانها ، طراحی قلمرو عمومی - فضای باز ، خیابانها ، پیاده روها و میدان های بین ساختمانها و اطراف آن - و "منافع عمومی" مسائل ساختمانها این موارد شامل جمع شدن ، قرار دادن و مسائل مربوط به آفتاب ، سایه و باد است.

    برنامه های طراحی شهری برای مناطق مختلف ، از جمله شهرها ، جبهه های آب ، پردیس ها ، راهروها ، محله ها ، توسعه های با کاربرد مختلط و مناطق ویژه تهیه شده است. مسائلی که باید در نظر گرفته شود شامل توسعه موجود ، توسعه پیشنهادی ، زیرساختهای تاسیساتی ، چارچوب خیابانها ، چارچوب فضای باز ، چارچوب محیطی و اصول توسعه پایدار است. برنامه های طراحی شهری نیاز به همکاری بین رشته ای بین طراحان شهری ، معماران ، معماران منظره ، برنامه ریزان ، مهندسان عمران و محیط زیست و تحلیل گران بازار دارد. نقش اصلی طراح شهری خدمت به عنوان کسی است که اغلب می تواند کار طیف متنوعی از متخصصان را ادغام کند.

    دلایل آماده سازی یک طرح طراحی شهری

    یک طرح طراحی شهری باید به شرایطی که پروژه انجام می شود پاسخ دهد ، از جمله اهداف حامیان مالی طرح ، جو سیاسی یا اجتماعی در جامعه و واقعیت های مالی و بازاریابی. در زیر چند نمونه از دلایل تهیه یک طرح طراحی شهری آورده شده است.

    چشم انداز

    از طراحان شهری معمولاً خواسته می شود تا چشم انداز جوامع را برای جذب سرمایه گذاری و هماهنگی بسیاری از منافع متفاوت و حتی ناهماهنگ فراهم کنند. با ارائه چنین چشم اندازی ، طراحان شهری می توانند تلاش های فردی را برای ایجاد یک کل بزرگتر از مجموع قطعات آن جمع کنند. ایجاد چنین بینشی نیاز به یک فرایند عمومی دارد ، تا اشتیاق گسترده ای را برای چشم انداز پرورش دهد و "باند واگن" پشتیبانی ایجاد کند.

    طراحی استراتژی ها

    علاوه بر یک چشم انداز کلی ، یک طرح طراحی شهری باید شامل یک برنامه اجرای استراتژیک ، با هر دو طرح کوتاه و بلند مدت باشد. برای ادامه حرکت ، اختصاص دادن کارها یا پروژه های خاص به گروههایی که اجرا می شوند نیز مهم است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۶:۲۶

    معمارشهر: 

    طرح معبر

    طرح معبر ، که شامل یک نقشه نقشه است ، به عنوان چارچوبی برای بازسازی ، بهسازی و علامت گذاری جاده ها استفاده می شود. این روشی است برای شناسایی ترازهای عمومی برای امکانات گردش خون آینده ، یا به عنوان بخشی از توسعه خصوصی جدید یا به عنوان پروژه های جدید که توسط دولت محلی انجام می شود. سایر روش های حمل و نقل باید با بازنگری و تحلیل مقایسه ای ، با تأکید بر نیازها و سیستم های حوزه قضایی خاص و برآورده سازی استانداردها و اهداف زیست محیطی برای جامعه و منطقه. به طور معمول ، پارکینگ های سطحی و ساختاری ، مسیرهای دوچرخه سواری و راه های عابر پیاده نیز باید در عنصر حمل و نقل قرار گیرند.

    ترانزیت

    یک مولفه ترانزیتی امکانات اتوبوس و راه آهن سبک ، حمل و نقل مبتنی بر آب (در صورت وجود) و امکانات بین مد را در نظر می گیرد که به کاربران حمل و نقل امکان انتقال از یک حالت به حالت دیگر را می دهد. انواع و ظرفیت های خدمات حمل و نقل در آینده باید با تقاضای رفت و آمد در محل کار و مسافرت غیر کارانه و همچنین با سیاست ها و مقررات مربوط به حوزه قضایی و منطقه آن مرتبط باشد.

    رابطه حمل و نقل / استفاده از زمین

    رابطه حمل و نقل و کاربری زمین امروزه بهتر درک شده است و به یک موضوع غالب در عنصر حمل و نقل تبدیل شده است. به عنوان مثال ، در مواردی که ترانزیت وجود دارد یا پیشنهاد می شود ، باید فرصت هایی برای توسعه ترانزیت محور در نظر گرفته شود. در مواردی که افزایش تراکم ضروری است ، ممکن است خدمات حمل و نقل نیاز به بهبود یا معرفی داشته باشند. این امر در عنصر کاربری اراضی نیز پوشش داده می شود.

    عنصر تسهیلات جامعه

    اصطلاح "تسهیلات جامعه" شامل تظاهرات فیزیکی خدمات دولتی یا شبه دولتی به نمایندگی از مردم است. اینها شامل ساختمانها ، تجهیزات ، زمین ، علایق در زمین ، مانند مشاغل آزاد و کل سیستم های فعالیت است. عنصر تسهیلات جامعه به دولت محلی نیاز دارد که شرایط و کفایت امکانات موجود را ارزیابی و ارزیابی کند و مجموعه ای از امکانات را پیشنهاد دهد که از الگوی توسعه عناصر استفاده از زمین پشتیبانی می کند.

    این عنصر ممکن است شامل تأسیساتی باشد که توسط موسسات دولتی اداره می شوند و موسسات خصوصی انتفاعی و غیر انتفاعی برای منافع جامعه تحت مالکیت و اداره آنها قرار دارند ، مانند تأسیسات آب و گاز خصوصی یا موزه ها. بعضی از تأسیسات جامعه تأثیر مستقیمی دارند بر اینکه کجا توسعه می یابد و در چه مقیاسی - به عنوان مثال خطوط آب و فاضلاب ، تأمین آب و تأسیسات تصفیه فاضلاب. سایر امکانات جامعه ممکن است عواقب فوری توسعه را برطرف کنند. به عنوان مثال ، یک سیستم مدیریت آب باران تغییرات خصوصیات رواناب زمین را به عنوان یک نتیجه از توسعه مهار می کند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۱۵

    معمارشهر:  هنگامی که برنامه ریزان اهداف و مقاصد کلی فرآیند مشارکت را شناسایی کردند ، برنامه ریزی برای مشارکت به مراحل زیر نیاز دارد (روزنر 1978):

    • افراد یا گروه هایی را که باید در فعالیت مشارکت برنامه ریزی شده شرکت کنند ، شناسایی کنید.

    • تصمیم بگیرید که شرکت کنندگان ، از توسعه تا اجرا تا ارزیابی ، در کجای فرآیند شرکت کنند.

    • اهداف مشارکت را در رابطه با تمام شرکت کنندگانی که در این کار شرکت می کنند بیان کنید.

    • روشهای جایگزین مشارکت را با توجه به منابع موجود شناسایی و مطابقت دهید.

    • روش مناسبی را انتخاب کنید که برای دستیابی به اهداف خاص استفاده شود.

    • فعالیت های مشارکت انتخاب شده را پیاده سازی کنید.

    • روشهای اجرا شده را ارزیابی کنید تا ببینید که آنها تا چه حد به اهداف و مقاصد مورد نظر رسیده اند.

    نظریه و عملکرد

    نظریه ها و شیوه های مشارکت را می توان در پنج جمله زیر ترکیب کرد:

    هیچ راه حل "بهترین" برای مشکلات طراحی و برنامه ریزی وجود ندارد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۳۳

    معمارشهر:

    عنصر استفاده از زمین

    عنصر کاربری اراضی توزیع ، مکان و مشخصات عمومی کاربری های اراضی فعلی و آینده و شکل شهری را نشان می دهد. در گذشته ، برنامه های جامع شامل نقشه هایی با کد رنگی بودند که دسته های منحصر به فرد کاربری اراضی ، از قبیل مسکونی ، تجاری ، صنعتی ، موسسات ، امکانات جامعه ، فضای باز ، تفرجگاه و مصارف کشاورزی را نشان می داد.

    امروزه بسیاری از جوامع با استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سیستم های جدید طبقه بندی کاربری اراضی و پوشش زمین ، از موجودی های پیچیده استفاده از زمین و پوشش زمین استفاده می کنند. این سیستم های جدید بهتر می توانند واقعیت های چند بعدی شکل شهری را تغییر دهند ، مانند تغییر کاربری مختلط و زمان استفاده روزانه / فصلی. فرم و شخصیت به طور فزاینده ای به عنوان مولفه های مهم برنامه ریزی کاربری اراضی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از مولفه های جداگانه را در یک فرم یکپارچه استفاده از زمین ادغام می کنند.

    یک نمونه از فرآیندی که می تواند برای ایجاد چنین نقشه برداری چند بعدی مورد استفاده قرار گیرد ، سیستم استاندارد طبقه بندی زمینی (LBCS) است که توسط انجمن برنامه ریزی آمریکا (APA) توسعه یافته است. این سیستم با استفاده از تعدادی از منابع داده ، از جمله داده های سنجش از دور مداری و زیر بین شهری ، سوابق ارزیاب مالیاتی ، نقشه های چهار ضلعی سازمان زمین شناسی ایالات متحده ، نقشه های خاک و سایر داده های نقشه برداری شهرستان یا ایالت ، نقشه های فعلی استفاده از زمین را ایجاد می کند که - بر روی زمین بررسی شده است.

    نقشه کاربری آینده

    کاربری های آینده و شدت و چگالی آنها در نقشه کاربری های آینده نشان داده شده است. تخصیص کاربری اراضی نشان داده شده در نقشه باید توسط پیش بینی های استفاده از زمین مرتبط با جمعیت و پیش بینی های اقتصادی مربوط به منطقه اطراف پشتیبانی شود و در صورت وجود مفروضات در یک طرح منطقه ای. چنین هماهنگی واقع بینانه بودن طرح را تضمین می کند. مفروضات استفاده شده در پیش بینی های استفاده از زمین ، نوعاً از نظر تراکم خالص ، شدت ، سایر استانداردها یا نسبت ها ، یا سایر الزامات مکانی یا عوامل تعیین کننده فیزیکی ، بخشی اساسی از عنصر استفاده از زمین است. این عنصر همچنین باید سرزمین هایی را نشان دهد که دارای محدودیت های توسعه ، مانند خطرات طبیعی هستند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۰۹

    معمارشهر: این بیانیه توصیف رسمی آن چیزی است که جامعه می خواهد تبدیل شود. این ممکن است فقط از اهداف گسترده در سطح جامعه باشد ، ممکن است با افزودن اهداف قابل اندازه گیری برای هر یک از اهداف افزایش یابد ، یا ممکن است با یک روایت یا تصویرگری همراه باشد که چشم انداز جامعه را در پایان دوره برنامه تنظیم می کند.

    شرایط و خصوصیات موجود شرح

    این توصیف نمایه ای از جامعه را ایجاد می کند ، از جمله اطلاعات دموگرافیک مربوطه ، اطلاعات مربوطه تاریخی ، برنامه های موجود ، چارچوب نظارتی و سایر اطلاعاتی که به طور گسترده برنامه را آگاه می کند. اطلاعات موجود شرایط خاص مربوط به عنصر برنامه ممکن است در آن عنصر در برنامه گنجانده شود.

    روندها و شرح نیروها

    این توصیف روندها و نیروهای اصلی همان چیزی است که دولت محلی هنگام ایجاد بیانیه چشم انداز در نظر گرفته و اثر تغییرات پیش بینی شده برای منطقه اطراف را در طول دوره برنامه ریزی در نظر می گیرد.

    فرصت ها ، مشکلات ، مزایا و معایب

    این طرح باید شامل بیان فرصت های عمده ، مشکلات ، مزایا و ناتوانی ها در رشد و کاهش تأثیرگذار بر دولت محلی ، از جمله مناطق خاص در صلاحیت آن باشد. این اغلب به عنوان تجزیه و تحلیل SWOT - شرح نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها - نامیده می شود.

    مشارکت عمومی

    در این خلاصه از رویه های مشارکت عمومی نحوه مشارکت مردم در تهیه برنامه جامع توضیح داده شده است.

    مرجع قانونی یا حکم قانونی

    در این بیانیه مختصر ، اختیارات قانونی دولت محلی برای تهیه طرح شرح داده شده است. این ممکن است شامل ارجاع به قانون ایالتی قابل اجرا یا اساسنامه شهرداری باشد. خلاصه فعالیت های برنامه ریزی گذشته ممکن است در اینجا گنجانده شود (اگر در بحث شرایط موجود وجود نداشته باشد).

    اتصال به سایر عناصر

    پیامدهای چشم انداز دولت محلی در مورد سایر عناصر مورد نیاز و / یا اختیاری برنامه جامع محلی ، از جمله تغییرات بالقوه اقدامات اجرایی ، باید در این بخش نهایی توصیف شود

    بیانیه چشم انداز نمونه: اوکلند ، کالیفرنیا

    چشم انداز برای اوکلند

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۱۷